תפריט

עגלת הקניות שלי

איך מכינים קפה הפוך

איך מכינים קפה הפוך?

קפה יכול לעשות את כל ההבדל בין יום מוצלח לכזה שפחות, אבל כדי ליהנות מכל זה חשוב וכדאי לדעת כיצד מכינים אותו. כשמדובר בקפה הפוך, או "לאטה", כפי שמכנים אותו במקומות אחרים בעולם, המשמעות היא לא רק מכונת קפה טובה, אלא גם פולי קפה איכותיים והיכרות עם שלבי ההכנה. בין אם אתם אוהבים לשתות קפה הפוך בשעות הראשונות של היום, רגע לפני שאתם יוצאים לעבודה, או אוהבים להתפנק איתו בבית קפה טוב בשעת אחר הצהריים, כשיש עוגה טובה בצד, לדעת איך מכינים קפה הפוך היא איננה עניין של מה בכך והיא מצריכה היכרות מקדימה עם פולי קפה ובעיקר – עם קפה הפוך.

מהו קפה הפוך?

קפה הפוך, או "לאטה", מורכב ממנה אחת או שתיים של אספרסו מעורבבת עם כמות גדולה יותר של חלב, כשמעליו שכבה דקה של קצף. קפה זה מציע חווית שתייה נפלאה ונעימה מאד לחך, תודות לאיזון המושלם בין הטעם העוקצני והחזק יותר של האספרסו לטעמו המעודן של החלב. אמנות יצירת הקפה ההפוך המושלם טמונה בהשגת היחס האידיאלי בין אספרסו לחלב, המאפשרת תערובת הרמונית נפלאה. יש לציין, שההפוך מוגש לרוב בכוס גבוהה, שבה אפשר לראות, בדרך כלל, את כל מרכיביו, שכבה אחר שכבה: בתחתית האספרסו, מעליו שכבת חלב עבה ומעל הכל – קצף שמקשט את הכוס עצמה.

מה שמייחד ההפוך מסוגי הקפה האחרים הוא בעיקר תכולת החלב והמרקם שלו. בהשוואה לקפוצ'ינו, המשלב גם אספרסו וחלב, בהפוך יש כמות גדולה יותר של חלב ופחות קצף, מה שיוצר מרקם משיי יותר. בעוד שקפוצ'ינו מציע טעם אספרסו חזק יותר עם קצף עשיר ואוורירי, ההפוך מציע טעם קפה עדין יותר, ולכן מושלם לכל חובבי הקפה שאוהבים טעמים פחות חזקים.

איך מכינים קפה הפוך – לפי שלבים?

קפה הפוך הוא, כאמור, שילוב בין אספרסו לחלב וקצף והכנתו פשוטה הרבה יותר מכפי שחושבים. הנה השלבים:

1.התחילו הכנת מנת אספרסו בודדת או כפולה, תלוי כמה חזק אתם אוהבים את הקפה שלכם. לקבלת טעם טוב ומורגש יותר, בחרו בתערובת אספרסו עם הרבה פולי ערביקה, הידועים בטעמם המעולה. זה יהיה הבסיס להפוך שלכם, כך שככל שהאספרסו שלכם טוב יותר, כך ההפוך שלכם יהיה טעים יותר. אתם יכולים להשתמש במכונת אספרסו אם יש לכם כזו, או לבשל על כיריים, שיטה שגם עובדת טוב.

2.לאחר מכן, הגיע הזמן להכין את החלב, שחשוב לא פחות מהאספרסו. אם אתם מעדיפים את ההפוך שלכם ללא קצף, חממו את החלב שלכם על ידי שפיכתו לקנקן והנחת צינור הקיטור של מכונת האספרסו שלכם ממש בתחתית. הפעילו אותו כדי לחמם את החלב באופן שווה מבלי ליצור קצף. היזהרו לא לחמם אותו יתר על המידה, שכן המטרה היא לחמם את החלב ולא להרתיח אותו.

3.לקבלת חלק עליון מוקצף, בזמן שאתם מחמים את החלב, משכו באיטיות את צינור הקיטור לכיוון פני השטח ברגע שהחלב מתחמם. הפעולה הזו מכניסה אוויר לחלב, ויוצרת את הקצף הקרמי למעלה.

4.ברגע שהחלב שלכם מוכן, שפכו אותו על האספרסו בתנועות סיבוביות, והנה – קיבלתם הפוך נהדר. כמובן שאם יש ברשותכם מכונת קפה, כל פעולת חימום החלב ותוספת הקצף, תעשה באופן אוטומטי.

5 סיבות מדוע חשוב לבחור פולי קפה איכותיים לקפה הפוך

אם חשוב לכם ליהנות מקפה הפוך משובח, חשוב שתתנו דגש גם על בחירת פולי קפה טובים. הנה הסיבות העיקריות מדוע פולי הקפה חשובים כל כך:

1.מורכבות ועושר טעמים – פולי קפה איכותיים, במיוחד אלו עם אחוז גבוה של ערביקה, ידועים בפרופילי הטעמים המורכבים שלהם, החל מבהיר ופירותי ועד עמוק ושוקולדי. קפה הפוך נועד להדגיש את הטעמים הניואנסים הללו, ולכן בחירה בפולי קפה איכותיים בהחלט מאפשרת את כל זה.

2.טריות וארומה – קפה הפוך מדגיש את הטעמים העדינים של פולי הקפה, ולכן בחירת פולי קפה שזה עתה נקלו תאפשר לכם ליהנות מכוס קפה ארומטית וטעימה יותר.

3.עקביות – כשאתם בוחרים פולי קפה באיכות גבוהה ממקורות מוכרים, סביר יותר שתהנו מטעם ואיכות עקביים עם כל הכנה. יצרנים אמינים וחנויות המתמחות בקליית קפה שומרים על סטנדרט של איכות, מה שאומר שכל קפה הפוך שתשתו עם הפולים שקניתם יהיה טעים.

4.מיצוי מרבי של הטעם, הארומה והניחוחות הטובים – כשאתם לומדים איך מכינים קפה הפוך אתם נחשפים לשיטת הכנה שדואגת למצות היטב את איכות פולי הקפה. יחד עם זאת, כדי ליהנות מזה, ישנה חשיבות רבה מאד בבחירתם של פולי קפה שנטחנים בצורה אחידה, כדי לאפשר מיצוי מרבי של טעם וארומה. כל אלה, מאפשרים, בסופו של דבר, כוס קפה שמאוזנת היטב, שבה החומציות, המתיקות והמרירות מביאים לכדי ביטוי את התכונות הכי טובות של פולי הקפה שרכשתם.

אוהבים קפה הפוך טעים ונוהגים להכין אותו בעצמכם?

ניחוח קפה, חנות קפה בזיכרון יעקב, היא הכתובת הנכונה עבורכם. בחנות תמצאו מגוון רחב של פולי קפה ותערובות נהדרות, כאלו שמושלמות לקפה ההפוך שלכם ולסוגים נוספים של קפה. אם איכות חשובה לכם ולא פחות מזה גם טריות, אל תוותרו על פולי קפה משובחים, שנמכרים בניחוח קפה. כך תוכלו ליהנות מקפה הפוך נהדר בכל שעה של היום, בין אם אתם מכינים אותו במכונת הקפה שלכם ובין אם בכל דרך אחרת. יש לכם שאלה בנושא או בקשה מיוחדת? צרו אתנו קשר בטלפון 054-2088234. נשמח לעמוד לרשותכם.

 

 

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
phone icon
phone icon Whatsapp icon

מוזמנים להתפנק איתנו השאירו פרטים

דילוג לתוכן